Gondosan kidolgozott kísérleteikkel megvizsgálták, milyen hatással vannak fiatal patkányokra a csökkentett kalóriatartalmú élelmiszerek és italok.
Arra az eredményre jutottak, hogy ha csökkentett kalóriatartalmúval helyettesítik a normális élelmiszert vagy italt, az túlevéshez vezet.
A normálisan sovány és az elhízás génjét hordozó fiatal állatok egyaránt túlették magukat a kalóriaszegény ételből.
A diétás élelmiszerek és a diétás italok fogyasztása kora gyermekkortól a túlevésre ösztönöz, ezáltal fokozatos súlygyarapodást idéz elő.
A kutatók azt a magyarázatot fűzik a dologhoz, hogy az élet korai szakaszában megy végbe egy íz-kondícionáló folyamat, ami azt jelenti, hogy a kölyök élőlény megszokja, milyen ízhez mekkora kalóriafelvétel társul. Ha nap mint nap, rendszeresen csökkentett kalóriájú élelmet kap, az felborítja a szervezete energia-egyensúlyát.
Feltehetőleg ez a magyarázata annak a rejtélyesnek tartott eredménynek, amit a Massachusetts Egyetem kutatói kaptak: úgy találták a vizsgálataik során, hogy a diétás kóla, üdítő fogyasztása a gyermekek körében növeli az elhízás, cukorbetegség, szívbetegség kockázatát.
(Forrás: EurekAlert/Független.hu)
| < Előző | Következő > |
|---|




